Bandırma-Tekirdağ arası trenferi ile yeni lojistik koridor

9 Mayıs tarihinde hizmete alınan bu hat, Türkiye’nin ikinci tren feribot hattı olma özelliğini taşıyor. Bakan Uraloğlu, açıklamasında, daha önce kıtalararası yük geçişlerinin Marmaray üzerinden yapıldığını ve bu hattın belirli kısıtlamalara sahip olduğunu belirtti. Yeni tren feribotunun güvertesinde 800 metre ray bulunduğunu ve 37 vagon taşıma kapasitesine sahip olduğunu vurgulayan Uraloğlu, “Feribotun sefer süresi ortalama 4 saat olarak planlandı. 7 gün 24 saat çalışacak sistemde, günde birden fazla sefer yapabiliyor. Yıllık 2,8 milyon ton yük taşıma kapasitesi sunuyor” dedi. Bu sayede zaman ve eşya cinsi sınırlaması olmadan taşıma yapılabildiğini ve askeri ile stratejik taşımalar için alternatif bir güzergah oluşturulduğunu ifade etti.

TAŞIMA KAPASİTESİ VE MALİYET AVANTAJI

Bandırma-Tekirdağ Feribot Hattı sayesinde Marmara Denizi üzerinden kesintisiz, verimli ve çevreci bir lojistik akışının mümkün hale geldiğini belirten Uraloğlu, bugüne kadar 21 sefer gerçekleştirildiğini ve 35 bin ton yükün Marmara Denizi’ni geçtiğini söyledi. Bu yeni hattın, Orta Koridor güzergahındaki taşımalar için de önemli bir destek sağlayacağını vurgulayan Uraloğlu, Manisa-Kapıkule güzergahının bin 119 kilometreden 445 kilometreye, Kayacık-Kapıkule hattının ise bin 23 kilometreden 871 kilometreye inerek önemli bir zaman ve maliyet avantajı sunacağını dile getirdi. Bakan Uraloğlu, Marmaray’a göre 9 kat daha fazla yük taşıma imkanı sunan bu yeni hat ile Orta Koridor’daki demiryolu taşımalarının desteklendiğini sözlerine ekledi.

LOJİPORT

Başa dön tuşu